home Biznes Zawód hostessa – co warto o nim wiedzieć?

Zawód hostessa – co warto o nim wiedzieć?

Hostessa wywodzi się od angielskiego słowa „hostess” czyli gospodyni, a więc osoba, która dba o to, by goście dobrze się czuli. Głównym obowiązkiem osoby zatrudnionej jako hostessa jest pomoc w działaniach promocyjnych na wszelkiego rodzaju imprezach organizowanych przez firmy. Hostessy wcielają się przy tym w różne role – prezenterek produktu, konferansjerek, kelnerek bądź promotorek. Zajęcie to pojawiło się w Polsce stosunkowo niedawno i było związane z rosnącą troską o klienta.

Jak zdobyć pracę?

Praca hostessy, może być traktowana jako zajęcie stałe lub dorywcze. Oczywiście można szukać jej na tak zwaną „własną rękę”, ale zdecydowanie bardziej korzystne jest zatrudnienie się w profesjonalnej agencji hostess, na przykład Papilio Agency. Hostessami zostają zazwyczaj młode kobiety, ale coraz częściej zainteresowani tym rodzajem zajęcia są również mężczyźni. Aby zostać hostessą nie trzeba kończyć żadnych szkół czy kursów. Czynnikiem istotnym jest tutaj prezencja, wdzięk, kultura osobista i komunikatywność. Cenna jest także znajomość języków obcych.

Hostessa może pracować w rożnych miejscach

Hostessy bardzo często wynajmowane są na konferencje, bankiety, targi , imprezy plenerowe oraz pokazy wizażu i bodypaintingu. Hostessy Papilio Agency spotkać można na imprezach firmowych lub sportowych. Bardzo często zajmują się również rozdawaniem ulotek. Podczas akcji marketingowych przyciągają uwagę, prowadząc aktywne działania promocyjne, by zwiększyć zainteresowanie marką. Bardzo często do ich zadań należy pomoc organizacyjna, przygotowywanie i wydawanie materiałów konferencyjnych oraz opieka nad zaproszonymi gośćmi. Jeśli organizowane są konferencje międzynarodowe hostessy pełnią rolę tłumaczek, które pomogą przeprowadzić rozmowy biznesowe z zagranicznymi kontrahentami.

Wejdź na http://papilioagency.com i zobacz ofertę usług profesjonalnych modelek oraz hostess dla Twojej firmy