home Biznes Zanim powstanie film promocyjny, czyli co i jak przed postprodukcją

Zanim powstanie film promocyjny, czyli co i jak przed postprodukcją

Każdy film, czy to krótki spot reklamowy, czy też pełnometrażowy film fabularny, zawsze zaczyna się od pomysłu na jego scenariusz. I to nie od byle jakiego pomysłu. Jeśli liczymy na sukces musimy bowiem mieć w głowie naprawdę genialną, oryginalną, wręcz zaskakującą i porywającą myśl. Dlatego właśnie powinniśmy szukać inspiracji wszędzie, gdzie tylko się da, a także nauczyć się patrzeć na pewne sprawy z dystansu. Oczywiście ważne, abyśmy również stawiali na profesjonalizm, a więc korzystali z usług wyłącznie doświadczonych filmowców – scenarzystów, reżyserów, producentów filmowych i operatorów obrazu.

Piszemy scenariusz

Najprościej mówiąc scenariusz to opowiadanie o tym, co krok po kroku ma się pojawić w filmie. To na jego podstawie realizowany jest cały spot. W związku z tym, tak ważne jest, aby ewentualne zmiany wprowadzać do scenariusza jeszcze przed przystąpieniem do nagrania i montażu. Profesjonalny scenarzysta powinien więc przedstawiać swój scenariusz klientowi, aby ten mógł nanieść poprawki i ostatecznie zaakceptować dokument.

Na planie zdjęciowym

Podstawową zasadą na planie zdjęciowym jest nagrywanie możliwie jak największej liczby różnorodnych ujęć. W środowisku filmowców przyjmuje się, że tzw. surowego materiału powinno być dziesięć razy więcej niż wyniesie długość filmu. Przykładowo, jeżeli docelowo spot reklamowy ma trwać pięć minut, to ekipa musi nagrać przynajmniej godzinę różnych zdjęć. To w jakim czasie rozłożą się zdjęcia zależy od zapotrzebowania i budżetu danej produkcji. Zazwyczaj ekipa filmowa spędza na planie zdjęciowym od jednego dnia do nawet kilkunastu dni.

Wejdź na http://filmowa.pl/ i sprawdź ofertę firmy zajmującej się produkcją profesjonalnych filmów reklamowych