home Pozostałe Nauka pływania – o stylach i korzyściach ruchu w wodzie

Nauka pływania – o stylach i korzyściach ruchu w wodzie

Pływanie, w przeciwieństwie do niektórych dziedzin sportu, zalecane jest ludziom na każdym etapie życia – od niemowląt, przez dorosłych, aż po osoby w podeszłym wieku. Głównym powodem jest fakt, że angażuje wszystkie partie naszych mięśni – bardzo często zastałych. W dzisiejszych czasach bowiem, na co dzień nie mamy zbyt dużo ruchu. Coraz mniej chodzimy i spacerujemy. Naszymi głównymi środkami transportu są samochody i komunikacja miejska. Co więcej, również podczas wykonywania prac domowych wyręczają nas nowoczesne sprzęty AGD. Z tego względu warto postarać się o zorganizowane zajęcia sportowe i zapisać właśnie na lekcję nauki pływania!

Pływanie – przyjemne z pożytecznym

Korzyści płynących z tej wodnej dziedziny sportu jest całe mnóstwo. Przede wszystkim pływanie stanowi profilaktykę i rehabilitację w jednym – nie dość, że angażuje wszystkie mięśnie i odciąża kręgosłup oraz wpływa na elastyczność stawów, to jeszcze koryguje wszelkie wady postawy. Prócz tego, zwiększa naszą wytrzymałość, poprawia kondycję i koordynację ruchową, wzmacnia układ oddechowy, a także chroni przed ryzykiem wystąpienia cukrzycy, udaru i zawału serca. Dodatkowo podczas uprawiania tej dyscypliny bardzo szybko spalana jest tkanka tłuszczowa. Systematyczne pływanie pomaga nam utrzymać zarówno dobrą formę, jak i zdrowy wygląd. Ponadto regularny ruch w wodzie sprzyja uwalnianiu hormonów szczęścia, dzięki czemu odpręża i relaksuje.

Nauka różnych stylów

Istnieją cztery style pływania. Pierwszy z nich, klasyczny, tzw. żabka wymaga dobrej techniki oraz zsynchronizowanych, symetrycznych ruchów. Nazywany również stylem dowolnym kraul, polega na naprzemiennym ruchu rąk oraz jednoczesnym wykonywaniu nożyc nogami. Grzbiet to jedyny styl pływania, podczas którego unosimy się na powierzchni wody na plecach. Bazuje na wymachiwaniu rękoma w tył oraz wybijaniu wody nogami. Delfin, inaczej motylek, uważany jest za najtrudniejszy styl. Wymaga dużej siły, koordynacji i umiejętności tzw. falowania. Każdy z tych czterech sposobów pływania angażuje nieco inne partie mięśni, dlatego warto wszystkie je opanować.

Sprawdź ofertę szkoły pływania na http://www.akademiaplywakow.pl/